عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر
نویسنده:
تاریخ: دوشنبه 30 تیر 1393
بازدید: 214

اموزش رسم شکل آکوردها

دسته بندی :

خیلی از دوستان میپرسن شکل هایی که با اون ها آکوردهارو نشون میدن رو چجوری میخونن..امروز در قالب یک مطلب مختصر و مفید این شکل هارو توضیح میدم..

تصویری که گذاشتم گوییای همه چی هست..شکل سمت راستی در واقع همون دسته ی گیتار.دایره های آبی رنگ انگشت گذاری هارو نشون میده,دایره های سفید رنگ سیم آزاد رو نشون میده و علامت ضربدر بالای هر سیم به معنای اینه که اون سیم نباید به صدا در بیاد.


برچسب‌ها: اموزش گیتار
27 نظر نویسنده: خالد | پنجشنبه سوم مرداد 1392 - 18:54

آموزش تکنیک های گیتار

دسته بندی :

Rasgueado

راسگوآدو به دو بخش تقسیم می شود : راسگوآدوی معمولی (چهارتایی) و راسگو آدوی پنج تایی

راسگوآدوی معمولی : که در آن انگشتان دست راست جمع شده و سپس به ترتیب  e , a , m , i   روی سیم ها فرود می آیند.

راسگو آدوی پنج تایی : که مانند راسگوآدوی معمولی است ، با این تفاوت که یک ضرب برگشتی با انگشت i به آخر آن اضافه می کند .


برچسب‌ها: اموزش گیتار
4 نظر نویسنده: خالد | پنجشنبه بیست و نهم فروردین 1392 - 15:0

معرفی سایت

دسته بندی :
سلاااام. امروز در نظر دارم برای دوستانی که مشکل پیدا کردن آکورد رو بر روی دسته گیتار دارن یک سایت تووووپ معرفی کنم.دوستان میتونن آکورد مورد نظرشون رو در این سایت جستجو کنن و اشکال مختلف اونرو بر دسته گیتار مشاهده کنن..امیدوارم مورد توجه قرار بگیره.

www.jguitar.com

 


برچسب‌ها: اموزش گیتار
2 نظر نویسنده: خالد | شنبه هفتم بهمن 1391 - 12:52

انتخاب گیتار

دسته بندی :
مهم ترین موضوعی که در اغاز آموزش نواختن گیتار باید بهش توجه بشه انتخاب یه گیتار خوبه.امروز مقاله ای رو قرار میدم که میتونه کمک زیادی به انتخاب یک گیتار خوب کرده یاشه...فایل ها به صورت عکس می باشند.((بر گرفته از آموزش گیتار کلاسیک اثر لیلی افشار))

دانلود 1

دانلود 2

 


برچسب‌ها: اموزش گیتار
2 نظر نویسنده: خالد | سه شنبه سوم بهمن 1391 - 16:33

چند اجرای بسیار زیبای گیتار کلاسیک از شهرام فقیهی

دسته بندی :
چند اجرای بسیار زیبای گیتار کلاسیک از شهرام فقیهی..

برای دیدن فایل ویدئو بر روی کامپیوتر خود به برنامه FLV Player نیاز دارید. یرای دانلود به این لینک مراجعه کنید. FLV Player

gol-o-tagarg-siavash-ghomeishi - گل و تگرگ

Gole Goldoon Simin Ghanem - گل گلدون

Asturias Isaac Albeniz - آستوریاس

Malaguena - مالاگوئنا

 


برچسب‌ها: اموزش گیتار
5 نظر نویسنده: خالد | پنجشنبه بیست و یکم دی 1391 - 19:28

اموزش ریتم های گیتار

دسته بندی :
12.00

 

ریتم 4/2:

در اين ريتم یک ضربه با انگشت i بر روي تمامسيم ها و ضربه دوم با انگشتاز پايين به بالا ( برگشت ) بر روي سيم هاي تريبل وضربه سوم از بالا به پايين بر روي سيم هاي تريبل كه همراه با زدن اين ضربه با كفهدست خفه ميكنيم و ضربه سوم هم با انگشت i از پايين به بالا بر روي سيم هاي تريبلزده مي شود .

» نمای شماتیک ریتم :

  

ریتم4/3 (والس):

در اين ريتم یک ضربه با انگشتبر روي سيمهاي باس زده ميشود و دو بار بصورت متوالي با انگشت i بر روي سيمهاي تريبل مي زنيم.

» نمای شماتیک ریتم :

 

 

ریتم 4/4:

در این ریتم یک ضربه از بالا به پایین با انگشت i بر روی سیم های باس سپس دو ضربه از پایین به بالا بر روی سیم های تریبل و در ضربه سوم از بالا به پايين بر روي سيم ها كه همراه با زدن اين ضربه با كف دست خفه ميكنيم.و در ضربه اخر از پایین به بالا بر روی سیم های تریبل ضربه میزنیم.

 

                   
   
       
     
 
 

ریتم 8/6 شاد ( سرعتی (:

نوع ديگر ريتم 8/6 داراي سرعت بيشتري است وحالت ريتميك در آن بيشتر ديده ميشود.شكل كلي اين ريتم را در تصوير زيرميبينيد.همانطور كه در تصوير ميبينيد اولين ضربه رو به پايين ضربه اي است كه برويسيم باس گيتار برخورد كرده و ضربه دوم (ضربه رو به پايين) بروي سيم تريبل گيتاراجرا مي شود که بايد بگونه اي اجرا شود كه صداي تك تك سيمها شنيده شود ( تکنیکراسگادو ) و بعد از آن نوبت ضربه سوم كه ضربه رو به بالا و بروي سيمهاي تريبل اجراميگردد و سپس ضربه رو به پايين كه بروي سيم تريبل اجرا ميشود و ضربه آخر ضربه رو بهبالا كه بروي سيم تريبل اجرا ميگردد.

» نمای شماتیک ریتم : ( منظور از حروف انگلیسی انگشتان دست راست هست کهباید راسگادو زده شود . ) دایره سیاه به اشتباه بر روی ضرب دوم قرار گرفته که بایدبرروی ضرب اول باشد دقت کنید.

 

ریتم 8/6 اسلو راک ( سنگین(:در این ریتم ضربه اول را با انگشت p بر روی سیم های باس و دو ضربه به صورت رفت و برگشتی با انگشت i بر روی سیم های تریبل میزنیم.سپس در ضربه ششم با انگشت p از بالا به پایین بر روی سیم ها باس و در ضربه بعدی با انگشت i از بالا به پایین بر روی سیم های تریبل ضربه می زنیم.


برچسب‌ها: اموزش گیتار
10 نظر نویسنده: خالد | دوشنبه بیستم آذر 1391 - 21:32

اموزش گیتار

دسته بندی :

سلام.از اونجایی که برای شروع نوازندگی خیلی خوب هستش که نوازنده سازش رو به خوبی بشناسه امروز اجزای مختلف گیتار رو بر روی عکس مشخص کردم که دوستان بتونن استفاده کنن...


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش