عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر
نویسنده:
تاریخ: دوشنبه 30 تیر 1393
بازدید: 592

 

كليد پاور (On / Off key)

كليد پاور كه وظيفه روشن و خاموش كردن دستگاه را بر عهده دارد داراي چهار پايه ميباشد شكل روبرو نمايشي از يك كليد پاور ميباشد.

 

 

 

* كليد پاور گوشيهاي موبايل در واقع يك ميكرو سوئيچ است كه به طور مستقيم به آي سي تغذيه وصل شده است ودر حالت فشرده (LOW ACTIVE) فعال ميشود.

 

تست كليد پاور

جهت تست كليد پاور بايد توجه داشت كه پايههاي آن به صورت ضربدري عمل ميكند يعني چنانچه كليد پاور فشرده شود پاية1 به پاية4 راه خواهد داد يا اينكه پاية2 به پاية3 راه خواهد داد. لذا چنانچه از تست بازر مولتيمتر استفاده شود حال پراپ قرمز بر روي پاية1 و پراپ مشكي بر روي پاية4 قرار گيرد و دكمه پاور فشرده شود بايد صداي بوق شنيده شود. براي پايههاي 2 و 3 نيز به همين منوال است در غير اينصورت كليد پاور معيوب است و ميبايست تعويض شود.

 

 

 

 

 

 

رگلاتور (Regulator)

رگلاتور قطعهايست 5 پايه كه يك طرف آن 3 پايه و طرف ديگر آن 2 پايه وجود دارد وظيفه اين قطعه تثبيت ولتاژ ميباشد.

شكل روبرو نمايش يك رگولاتور ميباشد.

Out : پاية خروجي ولتاژ

In : پاية ورودي ولتاژ

Com : پاية مشترك كه جهت امتحان وتست رگولاتور استفاده ميشود

Ctrl : اين پايه به سطح برد نظارت ميكند

جهت تست رگلاتور مولتي متر را روي تست بازر قرار داده سپس يكي از پراپهاي آن (فرقي نميكند) را روي پاية وسط Com قرار داده و پراپ ديگر را به نوبت به سه پايةديگرتماس ميدهيم در هيچكدام نبايد مولتيمتر بوق بزند و اگر در يكي از پايهها بوق زد رگلاتور خراب است.

آيسي رگلاتور از مجموعهاي ديود زنر تشكيل شده است كه در داخل آيسي تعبيه شده است.

همانطور كه ذكر شد آيسي رگلاتور به عنوان تثبيت كنندة ولتاژ در دستگاه موبايل در مداراتي همچون مدار پاور- تغذيه- دهني- هندزفري و ... استفاده ميشود.

 

نكته: معمولاً در يك رگلاتور خراب، پاية وسط Com به دو پاية بالايي راه خواهد داد كه در اينصورت رگلاتور اتصالي كرده و ميبايست تعويض شود.


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش