عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر
نویسنده:
تاریخ: جمعه 27 تیر 1393
بازدید: 330

 

سایر خبرهای سبک زندگی  ارسال به دوستان
قاعدگي بي نظم در خانم ها

به گفته برخی متخصصان بیماری‌های زنان، قاعدگی‌های نامنظم به تأخیراتی گفته می‌شود كه بیش از 35 روز و دو بار در سال طی دوره‌های پریود زنان دیده شود بنابراین، تأخیرات قاعدگی حتی تا 35 روز جزو ملاك‌های نامنظم بودن پریود حساب نمی‌شود

 

قاعدگي بي نظم در خانم ها قاعدگي بي نظم در خانم ها

 

 


به گفته برخی متخصصان بیماری‌های زنان، قاعدگی‌های نامنظم به تأخیراتی گفته می‌شود كه بیش از 35 روز و دو بار در سال طی دوره‌های پریود زنان دیده شود بنابراین، تأخیرات قاعدگی حتی تا 35 روز جزو ملاك‌های نامنظم بودن پریود حساب نمی‌شود.
دلایل گوناگونی سبب بی‌نظمی در قاعدگی می‌شود و برای رفع آن نیز ابتدا باید علت مشخص شود. علت بی‌نظمی ممكن است اختلال در كار غدد و به‌هم خوردن توازن هورمون‌هایی چون FSH و LH باشد.اختلال‌های عملكرد هیپوتالاموس، هیپوفیز، تیروئید و مانند آن از راه انجام آزمایش‌های پزشكی مشخص می‌شود و می‌توان با دارو زمان و مقدار ترشح هورمون‌ها را تا حدود زیادی متوازن كرد.ممكن است اختلال كاركرد تخمدان‌ها سبب ایجاد بی‌نظمی شده باشد؛ این تشخیص هم با معاینه و بررسی سونوگرافی تائید یا رد می‌شود... اما علاوه بر اینها روحیات، فشارهای روانی و سبك زندگی یا شغل زنان هم در ایجاد اختلال دوره قاعدگی بی‌اثر نیست.
استرس، مصرف دارو، تغییر و تعویض نوع دارو، استفاده از قرص‌های ضدحاملگی، سندرم و كیست در تخمدان، اعمال تغییرات شدید در تغذیه و رژیم غذایی، شغل‌های خاص، رویكرد ناگهانی به انجام ورزش‌های سخت و سنگین (غیر از امكان وقوع حاملگی) از جمله مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل تأخیر یا بی‌نظمی در قاعدگی به شمار می‌رود.اگرچه روند آزاد شدن تخمك در تخمدان بسیار پیچیده است و عوامل متعددی در تعیین زمان آزاد شدن تخمك و كامل شدن رشد و جثه فولیكول دخیلند، بهترین توصیه برای رفع نگرانی مراجعه به متخصصان برای انجام معاینه‌ها و بررسی‌های دقیق‌تر است.


برچسب ها : ,,,,

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش